"Dreams" i "A Dream Deferred" Porównanie TP-CASTT

"Dreams" i "A Dream Deferred" Porównanie TP-CASTT
  Copy


More Options: Make a Folding Card




Storyboard Description

This storyboard does not have a description.

Storyboard Text

  • "Sny"
  • T - TYTUŁ
  • P - PARAFRAZUJE
  • C - KONOTACJA
  • A - POSTAWA / TON
  • S - PRZESUNIĘCIE
  • T - TYTUŁ
  • T - TEMAT
  • "Sen Odejmowany"
  • Myślę, że tytuł jest prawdopodobnie o marzeń. Może marzenia, które mamy podczas snu? Czy cele w życiu?
  • W wierszu mówi się o znaczeniu trzymania się marzeń, bo bez nich życie jest puste, bez znaczenia, złamane i jałowe.
  • Narrator używa takich słów jak "umieraj, złamane skrzydło ptaka, idź, jałowe pole" i "zamrożone", aby podkreślić zimny i pusty obraz życia bez marzeń i celów.
  • Ton narratora jest pilny i pewny siebie. Narrator nakłania czytelnika do dalszego trzymania się swoich marzeń, a narrator zdaje się wiedzieć znaczenie trzymania się marzeń.
  • W tym konkretnym wierszu nie ma oczywistego przesunięcia między wierszami lub zwrotkami. Oba stany są ostrzeżeniami o tym, co się dzieje, gdy ktoś wyrzeka się swoich przyszłych celów.
  • MARZENIA
  • Ten wiersz dotyczy ważności trzymania się celów w życiu. Nie chodzi o spanie snów, choć czasami pojawiają się nasze cele.
  • Motywem wiersza jest dotrzymanie celów i nadziei, że pewnego dnia ich osiągnięcie, ponieważ bez celów, życie jest złamane, puste i bez celu.
  • Tytuł mógłby być o marzyć, aż do późniejszego marzenia.
  • Narrator zastanawia się, co się dzieje z marzeniami, które są odroczone, i mówi o tym, co robią w serii zwrotów. Narrator zastanawia się, czy wysychają, stęchają, śmierdzą, stają się zbyt staro i słodko, sag jak ciężki ładunek, lub ostatecznie wybuchają.
  • Narrator używa porównań, aby pokazać różne sposoby, w których sen może się wydarzyć, może stać się czymś innym samemu dla osoby, która go wyrzuci. Narrator używa słów i zwrotów, takich jak "wysuszenie, stękanie jak ból, śmierdzący jak zgniłe mięso, skorupa i cukier, zasypki" i "eksplodować", aby uzyskać dostęp do zmysłów czytelnika w myśleniu o ważnym śnie.
  • Dźwięk narratora jest naprawdę ciekawski do końca, gdy narrator pyta kursywą, czy sen się rozlewa, co wydaje się być mocniejsze, a nawet nadziei, że tak będzie.
  • Przesunięcie następuje po drugiej, długiej zwrotce, która prosi wszystkie rzeczy, które mógłby zrobić sen. W trzeciej zwrotce narrator wydaje się trochę pokonany, jak może nic się nie dzieje - ale w ostatecznym wierszu, narrator wznawia się i kursywą, sugeruje niemal nadzieję, że sen może się rozwiesić.
  • W moim założeniu słusznie założyłem, że wiersz może dotyczyć snu, który przez jakiś czas ulegnie zniszczeniu, ale narrator rzeczywiście zastanawia się, co może zrobić w tym czasie, kiedy się zepsu.
  • Motyw wiersza ma być ostrożny, co robi marzeń zbyt długo. Może to nie przynieść natychmiastowi marzy, ale w końcu może stać się zbyt wiele i musi być spełnione.

Image Attributions

More Storyboards By pl-examples
Explore Our Articles and Examples

Try Our Other Websites!

Photos for Class – Search for School-Safe, Creative Commons Photos (It Even Cites for You!)
Quick Rubric – Easily Make and Share Great-Looking Rubrics
abcBABYart – Create Custom Nursery Art