"Düşler" ve "Bir Rüyanın Ertelendi" TP-CASTT Karşılaştırması

  Copy


More Options: Make a Folding Card




Storyboard Description

This storyboard does not have a description.

Storyboard Text

  • "Rüyalar"
  • T - BAŞLIK
  • TERİMİNİN DİĞER METİNLERİ
  • C - ÇAĞRIŞIM
  • - TUTUM / TON
  • S-SHİFT
  • T - BAŞLIK
  • T - TEMA
  • "Ertelenen Bir Rüyada"
  • Bence adı muhtemelen hayallerle ilgilidir. Belki de uyurken sahip olduğumuz rüyalar? Veya yaşamdaki goller?
  • Şiir, hayalleri tutmanın önemi hakkında konuşur; çünkü onlar olmadan hayat boş, anlamsız, kırık ve kısırdır.
  • Anlatıcı hayalleri ve golleri olmayan bir hayatın soğuk ve boş imgesini vurgulamak için "öl, kırık kanatlı kuş, gidin, kısır tarlalık" ve "donmuş" gibi kelimeleri kullanır.
  • Anlatıcının tonusu aciliyet ve güven içindir. Anlatıcı, okuyucuyu rüyalarını sürdürmeye devam etmeye çağırıyor ve anlatıcı rüyaları tutmanın önemini biliyor gibi görünüyor.
  • Bu özel şiirde, çizgiler veya sütunlar arasında belirgin bir kayma yoktur. Her iki stanza, birisi gelecekteki hedefleri için umut vazgeçince ne olacağı konusunda uyarılardır.
  • RÜYALAR
  • Bu şiir, hayatta amaçlara el koymanın önemi ile ilgilidir. Rüyalarla ilgili değil, bazen de hedeflerimizin belirlendiği yer budur.
  • Şiirin teması, amaçlar ve bir günün kendilerine ulaşma ümidi üzerinde durmaktır çünkü hedefler olmaksızın hayat boş, boş ve amaçsızdır.
  • Başlık daha sonra ertelenecek bir rüyayla ilgili olabilir.
  • Anlatıcı ertelenen rüyaların başına ne geldiğini merak ediyor ve yaptıklarıyla ilgili bir dizi simile diziyor. Anlatıcı, kuruduğunda mı, kurumaz mı, kötü kokuyor, çok eski ve tatlı mı, ağır bir yük gibi mi sarkarsa ya da sonunda patlasırsa merak ediyor.
  • Anlatıcı, rüyanın ertelendiği farklı yolları gösterebilmek için karşılaştırmalar yaparak, onu bırakan kişi için kendi başına başka bir şey haline gelebilir. Anlatıcı, önemli bir rüyayı düşünürken okuyucunun tüm duyularına erişmek için "kuru, boğaz ağrısı, çürümüş et, kabuk ve şeker kokuyor, sarkıyor" ve "patlat" gibi kelimeler ve cümleler kullanıyor.
  • Anlatıcının tonusu gerçekten sonuna kadar meraklıdır; anlatıcı, ertelenen rüyanın patlayacağını italik olarak sorarsa, bu rüya daha güçlü gibi görünür ve hatta bunu umut eder.
  • Vardiya, ertelenen rüyanın yapabileceği farklı şeylerin hepsini soracak olan ikinci, uzun sütundan sonra gerçekleşir. Üçüncü ünitede, anlatıcı biraz yıkılmış gibi görünüyor, belki de hiçbir şey olmaz - ama son satırda, anlatıcı diken diken dikenli bir rüyanın patlayabileceğini neredeyse umarım ileri sürer.
  • Bu şiirin bir süre ertelenecek bir rüyayla ilgili olabileceği varsayımımda doğruydu, ancak anlatıcı aslında ertelediği zaman ne yapabileceğini sorguluyor.
  • Şiirin teması, çok uzun süredir ertelenen bir rüyanın ne yapacağı konusunda dikkatli olmaktır. Düşselciyi derhal ele almayabilir, ancak sonunda, çok artabilir ve yerine getirilmesi gerekebilir.

Image Attributions

More Storyboards By tr-examples
Explore Our Articles and Examples

Try Our Other Websites!

Photos for Class – Search for School-Safe, Creative Commons Photos (It Even Cites for You!)
Quick Rubric – Easily Make and Share Great-Looking Rubrics