sambungan...

sambungan...
  Copy


More Options: Make a Folding Card




Storyboard Description

This storyboard does not have a description.

Storyboard Text

  • Eh kenapa pulak peniaga tu tak tanggung rugi sekali?
  • Abistu kalau rugi pun diorang kongsi bersama ke?
  • Kalau rugi, kerugian tu akan ditanggung sepenuhnya oleh pemilik kedai iaitu Ali tadi.
  • Sebab bila rugi peniaga tersebut tak dapat apa2. Maknanya gaji dia bulan tersebut takde lah. Jadi dia kena la guna kemahiran dia supaya perniagaan tersebut tidak rugi.
  • Al sulh tu apa pula?
  • Ouhhh faham2
  • Selain itu, dalam kontrak perkongsian juga ada Al Sulh.
  • Al Sulh ni perdamaian. Kata lain ialah perjanjian yang dimeterai bagi menyelesaikan pertikaian. Contohnya ada 2 orang peniaga bergaduh sebab 1 kata dia ade hutang yang 1 lagi kata dia takde hutang. Jadi diorang perlu mencari seseorang yang mahir dalam pernigaan untuk mendamaikan keadaan tersebut.
  • Okay faham dah. Terima kasih sebab terangkan semuanya. 
  • Hahahah xde hal la bro... Sebab dah dalam bidang aku tu.
  • Alright, semoga jumpa lagi
  • Okay la bro kalau xde pape aku gerak dlu. Nanti datang la rumah boleh sembang panjang lagi.
More Storyboards By 0scarr
Explore Our Articles and Examples

Business Resources

All Business ArticlesBusiness Templates

Film Resources

Film ResourcesVideo Marketing

Illustrated Guides

BusinessEducation
Try Our Other Websites!

Photos for Class   •   Quick Rubric   •   abcBABYart   •   Storyboard That's TpT Store