Kesihatan (Langkah Pencegahan Covid-19)

Kesihatan (Langkah Pencegahan Covid-19)

Storyboard Text

  • Tajuk/Babak 1:Pakai pelitup muka
  • "Rasa macam nak keluar jalan-jalan ke bandarlah. Lagipun hari ini aku cuti."
  • Tajuk/Babak 2:Tidak berada di tempat yang sesak
  • "Wah! Ramainya orang hari ini. Lebih baik duduk rumah je lah."
  • Tajuk/Babak 3:Penjarakan sosial 1 meter
  • "Aku dari bandar tadi. Tu pun keluar sekejap je sebab ramai orang. Musim sekarang ni tak boleh ke tempat ramai orang."
  • "Furqan, kau dari mana baru pulang ni?"
  • Apabila keluar dari rumah, perlulah memakai pelitup muka yang mempunyai tiga lapisan agar dapat menghindarkan diri daripada terkena virus Covid-19.
  • Tajuk/Babak 4: Kerap Cuci Tangan
  • Perlulah mengelakkan diri daripada berada di tempat yang sesak dan dipenuhi oleh orang ramai untuk mengurangkan kadar jangkitan covid-19.
  • Tajuk/Babak 5: Duduk di rumah
  • "Lebih baik aku berehat di rumah sementara aku cuti hari ini. Badan aku pun rasa macam tak sihat ni. Petang nanti kena jumpa doktor ni.
  • Semasa bercakap atau berdiri, perlulah mengamalkan penjarakan sosial yang selamat sebanyak 1 meter di antara satu sama lain.
  • Tajuk/Babak 6:Jumpa Doktor Jika Ada Gejala
  • "Badan saya tiba-tiba rasa tidak selesa. Jadi saya datang untuk buat pemeriksaan. Takut juga sebab sekarang ni ada penyakit covid-19."
  • 1 Meter
  • Selepas menyentuh sesuatu benda atau permukaan yang terdedah kepada pengudaraan, segeralah mencuci tangan dengan menggunakan sabun.
  • "Lebih baik basuh tangan dulu. Lagipun aku baru balik dari bandar. Banyak benda aku sentuh tadi.
  • Duduk di rumah jika tiada urusan penting yang perlu diselesaikan.
  • Segeralah berjumpa dengan doktor jika badan tidak sihat dan terdapat simptom-simptom yang ke arah penyakit Covid-19.
  • "Ada apa boleh saya bantu? Encik Furqan sakit apa ya?"
Over 20 Million Storyboards Created
Storyboard That Family