BAB 2 : PEMASARAN YANG STRATEGIK
Updated: 10/23/2020
BAB 2 : PEMASARAN YANG STRATEGIK

Storyboard Text

  • Nampak sedeh je encik? ada masalah dengan bisnes ke? meh saya tolong
  • Alahai macam mana la dan jadikan bisnes aku ni maju
  • hok aloh, senang saja tu encik. Pertama encik mesti tahu misi syarikat encik. Kedua, encik kena tahu objektif syarikat dan buat plan sokongan.seterusnya encik perlu bertindak dengan membuat portfolio supaya tugasan senang di jalankan.
  • saya ni encik tak tahu macam mana la nak mengekalkan syarikat saya supaya lebih teratur dalam setiap perancangan
  • akhir sekali encik perlu bertindak cepat apabila berdepan dengan masalah
  • ohh yang tu awak bahagi kepada dua. Satu ialah potfolio yang memfokuskan kepada pasaran tak kisah sama ada pasaran baru atau sedia ada. kedua ialah rekodkan kadar pertumbuham syarikat awak
  • meh kita jalan jalan sambil abang terangkan.
  • betul ke encik? kalau macam tu, macam mana cara saya nak uat potfolio pulak ni? hehe
  • soal tu jangan risau, Adik kena tahu syarikat adik dalam posisi yang mana gunakan kaedah kaedah yang ada dalam potfolio matriks. Abg yakin syarikat adik ni sesuai gunakan teknik tuai kerana abg rasa ia paling relevan.
  • bukan itu je masalah saya bang. Syarikat saya sudah semakin jatuh jadi apa perlu saya buat sekarang?
  • chill je dik, biasala itu nama pun bisnes.Sekarang abang nak adik mengurus tenaga pemasaran seperti mana yang di katakan abang awal kita bejumpa tadi
  • yang ini penting dik sebab ini melibatkan semua proses dari awal hingga akhir yang di lihat secara teliti
  • Saya rasa menyesal la tak belajar pemasaran strategik sebelum buka bisnes dulu. Lagi bang, boleh abang kongsikan ilmu lain
  • takpe la dik abang nak ingatkan bahawa bsnes ini bukan main-main dah dah jangan nangis dh bermisai abg dari tadi bercakap hehe
  • terima kasih banyak-banyak bang kerana berkongsi ilmu dengan saya
Over 15 Million Storyboards Created
Storyboard That Family