Questions About Remote Learning? Click Here

kpi
Updated: 9/23/2020
kpi
This storyboard was created with StoryboardThat.com

Storyboard Text

  • Waalaikumsalam, Amal! Eh dah alang-alang jumpa, jom kita minum. Boleh kita bersembang...
  • Sapaan atau Salam Dengan sapaan atau salam, secara tidak langsung akan membolehkan dua belah pihak dapat berkomunikasi.
  • Assalammualaikum, Annie. Lama tak jumpa!
  • Mendengar dengan aktif Sesuatu informasi yang diterima akan dapat diaplikasikan di dalam diri individu.
  • Oh, mungkin u ada terkurang atau terlebih bahan. Lain kali, u cuba lagi sampai menjadi.
  • CAFE 88
  • Annie, masa pkp hari tu kan, i ada cuba satu resepi viral ni. Tapi, takjadi lah..
  • Bahasa yang sopan Dengan menggunakan bahasa yang sopan, teguran atau sesuatu informasi dapat disampaikan dengan baik tanpa mengguris hati individu.
  • ...
  • Annie, jangan bermain telefon semasa melintas jalan. Ia akan membahayakan diri awak
  • I suka tengok baju u! sesuai dengan u tau
  • Jujur dan Ikhlas Sikap jujur dan ikhlas akan mengeratkan lagi hubungan silaturrahim.
  • Wah, Cantiknya baju u!
  • Terima kasih! sebenarnya, i tak yakin pakai baju ni. Tapi, dengan pujian korang, i jadi lebih yakin.
  • Hargai pendapat orang lain Membolehkan sesuatu masalah akan dapat diselesaikan dengan mudah.
  • okay jugak tu, aku rasa pun kita perlu idea yang baru.
  • Aku rasa, kita perlu tambah baikkan lagi projek audit yang sudah kita sediakan.
  • ok! aku ikut je.
  • Senyuman dan mimik muka Memberi senyuman kepada seseorang akan menunjukkan kita menghormati orang lain.
  • HA HA HA
Over 14 Million Storyboards Created
Storyboard That Family