Dilema Abg Aji

Dilema Abg Aji
  Copy


More Options: Make a Folding Card




Storyboard Description

This storyboard does not have a description.

Storyboard Text

  • Jauh termenung abg aji? mikio apa tu? Dari tadi kiah tengok tanak order ayo ke?
  • Ni haaa.. dok mikio nak sesuaikan bajet negeri kita dengan projek yang dapat tingkatkan kesejahteraan rakyat ni.
  • Ada pulak kurang o nye abg aji oihh.. pandai buat kelakar dah sekarang. makin tua makin kelako yee..
  • itu lah payoh jugak jadi YB ni kene bijak buat keputusan.
  • Itu lah tu, aku gok menung dari tadi ni alang2 kau dah tanya kiah... kopi o satu tapi o nye kurang sikit.
  • Boleh lahh... macam lah kau tak kenal aku ni kiah..
  • Ye lah bang aji nyee... nama pon kedai hipster.. memang lah macam ni.
  • Banyak ke plan abg aji tu?
  • Banyak lagi sebenarnya, naik taraf jalan, jambatan, sediakan bekal letrik dengan air yang baik dan percepatkan program pembangunan infrastruktur luar bandar dan pertanian.
  • Lain macam cawan kedai ni kiah.
  • Kiah tengok kan Abg Aji, taman rekreasi dekat Tasik Y tu dah kurang menarik lah, kiah nak jogging petang-petang pon dah tak lalu dah. Boleh kot rasa nya ubah suai ataupun naik taraf.
  • Aku rasa ubah suai kamu tu betul jugak, tapi aku rasa lebih baik lebihkan bajet untuk persekitaran yang lebih hijau dan selamat sekitar tasik tu.
  • Ohh, lagi? Contohnya?
  • Aku nak tingkatkan persepsi rasa selamat dan kurangkan indeks jenayah dengan cara tingkatkan program kebajikan masyarakat, keupayaan anggota penguat kuasa dan jugak usahasama antara agensi. 
  • Apa faktor yang buat Abg Aji pilih projek ni?
  • Aku pilih berdasarkan kesan pengganda iaitu kesan dari projek yang dipilih yang lebih memberi manfaat dan boleh menjana perkembangan ekonomi dan kesejahteraan masyarakat setempat.
More Storyboards By 350218c3
Explore Our Articles and Examples

Business Resources

All Business ArticlesBusiness Templates

Film Resources

Film ResourcesVideo Marketing

Illustrated Guides

BusinessEducation
Try Our Other Websites!

Photos for Class   •   Quick Rubric   •   abcBABYart   •   Storyboard That's TpT Store