BAB 5 PART 2

BAB 5 PART 2
  Copy


More Options: Make a Folding Card




Storyboard Description

This storyboard does not have a description.

Storyboard Text

  • Ehm mestilah ada .. lupa nak cakap .. Syarat - syarat harta yag ak diwaQafka tu mestilah harta yag berentuk kekal da bleh di ambil mafaatya. Selain itu, Pak leh harta itu mestilah hak milik sempura Pak leh  sendiri harta 
  • Pastu ada tak syarat yag dikenakan keatas harta yang diWaqafka,
  • Syarat sahya ialah Waqaf yag tidak dihadkan tempoh tertentu. Pastu, tujuan da maksud hendaklah jelas
  • Tapi ada syarat-syarat sah Waqaf tau Pak leh.
  • Oh, yeke ke, pa dia... cer citer.. cer citerr
  • Oh, okay beres
  • Ye, Pak leh , sama- sama lepas ni boleh laa.. Pak leh menunaika hajat Pak leh untuk berWaqaf hihi....
  • Oh macam tu ceritanya pasal Waqaf ni. Terima Kasih SEF atas perkongsian ilmunya.
  • Selamat tengahari juga.. Orag bukan islam pun bleh berwaqaf dan diharuskan juga memberi waqaf kepada  - muslim selama maa ia bukan tujuan untuk maksiat
  • Selamat tengahari Weng
  • selamat tengahari, Pak leh, Yusuf. Rancak sembang pasal Waqaf. Boleh tak kalau saya nak berWaqaf juga.
  • Bagus, kalau macam tu ..Okey laa da nak masuk waktu zohor ni, marilah kita gerak ke masjid pulak
  • Wah, bleh .. Marilah kita beramai- ramai berWaqaf hehe
  • Oh, kalau macam tu Pak leh, jom kita pergi sekali hantar borang permohonan untuk Waqaf nanti.
  • Bye Weng
  • Kalau macam tu , samapi bertemu lagi Pak leh, Yusuf. bye bye
  • Bye Weng, jadi marilah kita pergi masjid .Orang dah azan tu
Explore Our Articles and Examples

Try Our Other Websites!

Photos for Class   •   Quick Rubric   •   abcBABYart   •   Storyboard That's TpT Store