ekonomi

ekonomi
  Copy


More Options: Make a Folding Card




Storyboard Description

This storyboard does not have a description.

Storyboard Text

  • Kalau nak ikutkan boleh agak dah peratusan fiskal tu. Tgok je la berapa banyak projek2 infrastruktur dibatalkan dan dikaji semula. Dengan penghapusan GST lagi.
  • Itulah antara faktor2 defisit terjadi
  • Kalau nak ikutkan kadar defisit 3.7 tu je dah bersamaan dgn Rm53 billion. Rm 13 bilion lagi tinggi dari defisit lepas kot. Ini merupakan defisit tertinggi dalam sejarah negara.
  • Dalam kata mudah, kerajaan akan terus buat hutang baru dgn jumlah yg besar
  • Itu lah dia. Macam mana laa agaknya keadaan masa akan datang ya.
  • Lagipun kerajaan lebih megutamakan perbelanjaan terus berkembang lebih daripada pungutan hasil.
  • Kan. defisit akn terus berlaku malah hutang akn bertambah
  • Lagi satu, inisiatif untuk rakyat pun dah makin kecik. Fokus kat jaringan keselamatan sosial rakyat berpendapatan rendah pun dah diketepikan.
  • Semoga negara kita akan terus maju dengan jayanya.
  • Kita berharap je la kerajaan lakukan sesuatu pasal bnde ni.
More Storyboards By 9b79c17e
Explore Our Articles and Examples

Try Our Other Websites!

Photos for Class   •   Quick Rubric   •   abcBABYart   •   Storyboard That's TpT Store