ZAKAT PERNIAGAAN

ZAKAT PERNIAGAAN
  Copy


More Options: Make a Folding Card




Storyboard Description

Berkaitan dengan zakat perniagaan.

Storyboard Text

  • Urghhh... stressnya!!! Boleh lingkup macam ni...
  • Urmmm... macam mana nak bayar sewa kedai ni, duit pon ada cukup makan je, pelanggan pun takde!!!
  • pakcik kelantan datang dari mana pulak ni..!!!
  • Biasalaa pakcik, saya berniaga kecil-kecilan je, tapi takde sambutan, pastu nak kena bayar duit sewa kedai lagi... modal pun tak dapat, nak tanggung makan dan sekolah anak-anak lagi....
  • Bakpo ni awe, pokcik tengok muko mace ado masoaloh jah ni, cito laa... mana tahu bulih tulong.
  • Alhamdulillah, terima kasih Allah.
  • Betul ni pakcik??kelate pon kelate je, asalkan masalah saya boleh selesai.
  • Sebelum tu, siapa nama pakcik dan pakcik kerja kat mana?
  • Oh lupa nok oyap, panggil jah pokcik Loh. Pokcik panggil anok jelaa deh, sebab pokcik payoh ingat namo ore ni. Pokcik kijo biaso-biaso jah.
  • Pokcik bulih tulong, eh "bantu" hehe...Maaf laa anok, pokcik tok panda sangak nok kecek bahaso baku ni.
  • Ooo... macamtu, senang sangat, terima kasih pakcik, smoga pakcik sekeluarga dimurahkan rezeki sebab sudi bantu saya walaupon kite baru je kenal.
  • Samo-samo, selamat deh.
  • Terima kasih sekali lagi pakcik.
  • Pokcik raso anok layok mitok zakat perniagoan ni, sebab pihak zakat utamoke ore kure berkemampue & dyo v jugok pado ore hok mulo jual doh.  Kecik-kecik pon takpo. Jadi anok gi jah pusat zakat, nati sano dio ake oyap gano-gano.
  • Terima kasih, saya datang untuk membuat permohonan zakat perniagaan, bagaimana yea?
  • Encik boleh isi borang ni dulu, jika layak, kami akan memaklumkan dalam masa 1-2 hari selepas tarikh memohon. 
  • Selamat datang, boleh saya bantu?
  • Baik tuan...
  • Alhamdulillah, okey harini pakcik order je nak makan ape, semua percuma untuk pakcik.
  • Sama2
  • Terima kasih.
  • Rezeki demo sekeluargo, alhamdulillah
  • Terima kasih banyak pakcik sebab bantu saya dulu...
  • Eh ni anok di sejik(masjid) hok setahun lepah kito jupo tu ke..?? Semak jetak loni, TAHNIAH!!! 
Explore Our Articles and Examples

Try Our Other Websites!

Photos for Class   •   Quick Rubric   •   abcBABYart   •   Storyboard That's TpT Store