Ekonomi Islam

Ekonomi Islam
  Copy


More Options: Make a Folding Card




Storyboard Description

This storyboard does not have a description.

Storyboard Text

  • Aina, awak tahu tak sekarang musim buah harum manis?
  • Tahu fiqah, saya ada bercakap dengan ibu nak cari buah harum manis kat pekan. 
  • Pe kata, kita pi pekan esok? Cari harum manis.
  • Wahhh... tak sabar nya saya nak rasa buah sedap tu aina. Esok saya nak beli 3 kg.
  • Bagus idea awak tu, saya pun teringin jugak nak makan. Lagipun musim ni, buah kat kebun ayah saya tak menjadi.
  • Ayah, Aina ingat esok nak pergi pekan dengan Fiqah. Boleh tak ayah?
  • Aina ingat nak cari buah harum manis, kita orang teringin sangat nak makan buah tu.
  • Oooo.... Macam tu. Boleh la belikan sekali untuk ibu yea.
  • Boleh sayang. Aina nak pergi sana buat apa?
  • Ayah, tahu tak kedai mana ada jual buah yang elok dengan harga yang berpatutan?
  • Oooo... kedai tu. Baik ayah, esok Aina tengok.
  • Setahu ayah la, ada dua tiga kedai dekat pekan yang ok. Cuba Aina tengok kedai Pak Dollah yang paling hujung tu. 
  • Kami nak beli dalam 5 kilo. 
  • Selamat datang amoi, U mau apa? 
  • Ada la amoi, saya baru saja angkat itu satu guni. U mau berapa kilo?
  • Kami cari buah harum manis, uncle ada jual tak?
  • Itu ada, masih baru lagi maa.. 1 kilo 50 ringgit saja.
  • Mahal nya, uncle. Tak boleh kasi kurang ke?
  • Tak boleh la amoi. Itu buah masih segar dari ladang maaa...
  • Kalau macam tu, tak ape la uncle. Kita orang tengok kedai lain dulu..
More Storyboards By anis_izzati
Explore Our Articles and Examples

Try Our Other Websites!

Photos for Class   •   Quick Rubric   •   abcBABYart   •   Storyboard That's TpT Store