SANTAI PETANG MILAH DAN CIK ABANG

SANTAI PETANG MILAH DAN CIK ABANG
  Copy


More Options: Make a Folding Card




Storyboard Description

Institusi yang menawarkan pinjaman mikrokredit.

Storyboard Text

  • Oh yaka, elok sangat lah tu boleh buat modal niaga dia.
  • Milah, tadi si Zam pomen tu ada habaq kat abang katanya dia nak buat loan dengan TEKUN.
  • Tapi hang pun niaga gak Milah tp hang ambik loan AIM. Awat tak sama? Lain ka hat tu?
  • Lain bang, banyak institusi hat offer loan mikrokredit ni contohnya kat Bank Rakyat, MARA, TEKUN dan AIM yang saya duk guna laa ni lah.
  • Oh banyak.. patotla tak sama. So, apa beza loan hang dgn Zam pomen tu?
  • Milah buat ayaq milo panaih kat abg, abg nak minum kat luaq.
  • Haa bang, Zam buat loan dengan TEKUN tu pasal dia ada lesen niaga, SSM tu. Milah ni duk niaga kecik2 macamni eloklah ambik loan AIM sebab AIM takdak lesen niaga pun takpa aih.
  • Lagi satu, AIM ni dia sasarkan pompuan, satu cawangan ja hat ada laki sekarang. TEKUN pulak mana2 pon boleh..
  • kalau AIM, Milah kena buat pembayaran dan hadir perjumpaan pada setiap minggu. TEKUN pun sama tapi TEKUN kalau tak dapat bayaq minggu tu tetap kena hadir perjumpaan mingguan.
  • oh mcmtu naa. macam mana pulak kalau hangpa nk bayaq balik pinjaman ?
  • Alahh abg, mana ada beban, lagi memudahkan ade lah, yang Milah duk bayaq sikit2 tiap minggu tu.. duk sat ja settle hutang hehe 
  • Awat kena bayaq setiap minggu ah? tak bebankan peminjam ka?
  • Oh baru abang tau. Elok jugak lah na si Zam ambik loan hat tu.
  • Aah ya laa. Pinjaman mikrokredit ni nak bantu usahawan sebenaqnya..
  • Bang, Milah nak pi kedai lah sat beli gula kicap apa semua, dah habis dah kat dapuq tu..
More Storyboards By anisysrh
Explore Our Articles and Examples

Business Resources

All Business ArticlesBusiness Templates

Film Resources

Film ResourcesVideo Marketing

Illustrated Guides

BusinessEducation
Try Our Other Websites!

Photos for Class   •   Quick Rubric   •   abcBABYart   •   Storyboard That's TpT Store