Bab 18 (Page 1)

Bab 18 (Page 1)
  Copy


More Options: Make a Folding Card




Storyboard Description

This storyboard does not have a description.

Storyboard Text

  • Kak Dahlia, Anggerik penat la dari tadi kita asyik jalan je.
  • Ala, kita sudah nak sampai pun.
  • Pada pagi itu, Dahlia membawa adiknya, Anggerik untuk melawat abahnya yang dipatuk ular dan sedang dirawat di Hospital Batu Pahat.
  • Tauke Lim! Khabar baik.
  • Eh, Dahlia, kamu apa khabar?
  • Mereka berjalan kaki ke pondok bas. Dalam perjalanan, Anggerik mengadu kepenatan kerana penat berjalan.
  • Betul ke apa yang tauke dengar ni?
  • Oh! Dahlia, Seman ada cerita dekat tauke yang Dahlia bersetuju untuk menjual tanah tempat tinggal keluarga Dahlia.
  • Ketika Dahlia dan Anggerik sedang menunggu bas di pondok bas, ...
  • Bukannya nak menyibuk , tauke cuma nak bantu Dahlia sekeluarga, sebab tauke sendiri pun dah anggap ayah kamu tu, Embong macam saudara tauke sendiri.
  • Eh, mana ada nak jual! Tak de la.
  • ... tiba-tiba, datangnya Tauke Lim dan menegur Dahlia di pondok bas.
  • Tauke Lim menanyakan Dahlia berkaitan persetujuannya untuk menjual tanah tempat tinggal keluarganya.
  • Namun begitu, Dahlia menafikan tentang perkara tersebut.
More Storyboards By faiz54741
Explore Our Articles and Examples

Try Our Other Websites!

Photos for Class   •   Quick Rubric   •   abcBABYart   •   Storyboard That's TPT Store