OO 1/2

OO 1/2
  Copy


More Options: Make a Folding Card




Storyboard Description

Testing

Storyboard Text

  • Oskar en Gauwain hebben grote ambities.
  • Bos van de Problemen
  • We proberen levensbeschouwelijke ontwikkeling te stimuleren...
  • ...maar we hebben geen idee hoe die ontwikkeling verloopt en waar in die ontwikkeling onze leerlingen zitten.
  • Bibliotheek van Theorie
  • Interpretatie van competentie 1 van Van Swetselaar & Visser (2014): Competent in zelfreflectie en ontwikkeling.
  • De levensbeschouwelijke ontwikkelingstheorie uit Stages of Faith (Fowler, 1981).
  • Maar zullen die flink moeten temperen: Van de hele planeet, naar een klein eiland.
  • Rubricvlakte
  • We meten de status quo van die ontwikkeling in een op de theorie gebaseerde ontwikkelingsrubric.
  • Probleemstelling: Gegeven onze vakvisie proberen wij levensbeschouwelijke ontwikkeling bij leerlingen te stimuleren, maar we hebben geen idee hoe die ontwikkeling verloopt of waar onze leerlingen zich daarin bevinden.
  • Mijnen van Hiërarchie
  • Lesdoelen- en begrippen- hiërarchie van het Ontwerp van Gauwain, kleurgecodeerd naar de taxonomie van De Corte (Bulckens, 1997, p. 173-174).
  • Lesdoelen- en begrippen- hiërarchie van het Ontwerp van Oskar, kleurgecodeerd naar de taxonomie van De Corte (Bulckens, 1997, p. 173-174).
  • •Van Swetselaar, R., Visser, T,. (2011). Leerling competenties Godsdienst/Levensbeschouwing. Woerden: Besturenraad. •Fowler, J. W. (1981). Stages of faith: The psychology of human development and the quest for meaning. San Francisco: Harper & Row.
  • Levenslijngebergte
  • Door middel van een betekenisvolle opdracht waarin de leerlingen hun levensbeschouwelijke autobiografie...
  • De domeinen van de rubric de losjes gebaseerd op de eindtermen van Van Swetselaar en Visser (2011) en wat we in de opdracht verwachten te kunnen vinden. De stadia zijn een verfijnde operationalisering van Fowler (1981).
  • In de kolommen hebben we een aantal domeinen van ontwikkeling, in de rijen een aantal ontwikkelingsstadia.
  • Deze opdracht is gebaseerd op An Instrument for Reconstructing Interpretation in Life Stories (Van den Brand et al., 2014).
  • ...schreven op basis van hun levenslijn, is leerlingmateriaal verzameld waarmee de rubric is getest.
More Storyboards By gauwainvankootenniekerk
Explore Our Articles and Examples

Try Our Other Websites!

Photos for Class – Search for School-Safe, Creative Commons Photos (It Even Cites for You!)
Quick Rubric – Easily Make and Share Great-Looking Rubrics
abcBABYart – Create Custom Nursery Art