RAHSIA SI IKAN MASIN

RAHSIA SI IKAN MASIN
  Copy


More Options: Make a Folding Card




Storyboard Description

This storyboard does not have a description.

Storyboard Text

  •  Assalamualaikum Ikram, hang free dak hujung minggu ni? Aku ingat nak ajak hang pi Langkawi.
  • Waalaikumussalam, ya luqman.Aku free jer.
  • Di hujung minggu~~
  • Sukaaaaaa!! Tu yang aku ajak hang pi Langkawi sebab kat sana banyak juai ikan kering dan harga pon murah-murah kat sana hahahaha....
  • Luqman , kau suka makan ikan kering tak?
  • Oh yekee, kalau macam tu boleh aku bawak balik untuk family aku.
  • Tiba di Langkawi~
  • Luqman, cer kau tengok Google, kedai mana yang paling dekat dengan hotel penginapan kita nanti.
  • Apa isunya, teruk sangat ke?
  • Ikan  kering tu depa jemuq secara terbuka pastu kena pijak ngan anjing.
  • Eh, hang tengok ni aku ada jumpa satu isu pasal ikan kering
  • Perjalanan ke Pantai Cenang~
  • Habistu ikan kering tu dipasarkan di Langkawi je ke atau di seluruh negeri ?
  • Dalam ni dia kata, ikan kering tu dipasarkan kat seluruh negeri Utara.
  • Setibanya di Pantai Cenang~
  • Pastu dia kata lagi dalam ni, masalah ni jadi sebab ada orang tempatan ternampak beberapa ekor anjing makan dan pijak ikan kering yang dijemur secara terbuka. Lepas tu, depa buat aduan.
  • Esok tu, bila wartawan mai, depa tengok takdak dah ikan tu. Pastu, pembekal tu cakap ikan kering hat depa jemuq tu, depa nak buat baja bukan depa nak juai.
  • Hah?? Habistu Ikan Kering tu boleh makan ke tak?
  • Dalam masalah ni, ikan kering tu dah kena pijak dengan anjing. Kalau ikut logik ikan kering tu kotoq. So,  benda yang kotoq kita tak boleh nak makan.
More Storyboards By hanirarun
Explore Our Articles and Examples

Try Our Other Websites!

Photos for Class   •   Quick Rubric   •   abcBABYart   •   Storyboard That's TpT Store