Ranchers and Farmers-STORYBOARD

Ranchers and Farmers-STORYBOARD
  Copy


More Options: Make a Folding Card




Storyboard Description

This storyboard does not have a description.

Storyboard Text

  • Willie!   You an' me gotta start walkin' down to the railroads if ya ever want to go get'r supplies in the east with me.
  • Bye now! Have a  nice trip!
  • I know pa. I'm coming!
  • We done more walking today than I've done  in a year! And ain't this somebody's land we walkin' on? I see some farmers...
  • Think o' it as a shortcut. Anyhow, those are sodbusters. They 'r working on this farm to plow land.
  • Boy, am I hungry...
  • Hmm...it's gettin' dark already, but look here! Some people gettin'  a head start on their land claims. 
  • Ain't that cheatin' pa?
  • Listen kid, we just gonna be called sooners, who get their land 'sooner' than everybody!   The people who come to get land later'll be called boomers, because they'll all come at once and  then towns'll really be everywhere! 
  • Howdy!  We're passing through to get to the nearest railroad. It's this way, right?
  • Yall haven't heard? The railroad's under construction, but anyhow I ain't goin' to claim my land today and you shouldn't be goin' nowhere 'cause it looks like a twister might be on it's way!
  • Pa! I see a cow town ov'r there.  We could go!
  • Run faster pa! The tornado's righ' there!
  • We'll have to hide 'n one o' these buildings Willie!
  • Ahh!
  • Thanks for lettin' us in here! That's one big tornado ! I guess we'll have to go east later on, son.
  • Pa, ya said a cow town had fighin' and real  cowboys and gamblin' and drinkin'! This ain't nothing like that!
  • Oh, cow towns are always like that! Just not now 'cause o' that twister, but it'll go away soon and if there isn't much damage, it'll all go back ter normal! 
Explore Our Articles and Examples

Try Our Other Websites!

Photos for Class – Search for School-Safe, Creative Commons Photos (It Even Cites for You!)
Quick Rubric – Easily Make and Share Great-Looking Rubrics
abcBABYart – Create Custom Nursery Art