tak kenal maka tak cinta

tak kenal maka tak cinta
  Copy


More Options: Make a Folding Card




Storyboard Description

This storyboard does not have a description.

Storyboard Text

  • Kawan pak cik telefon tadi beborak la tiba- tiba dye cakap kat pak cik dye bayar zakat fitrah tahun 2019 ni tak sama kadar bayaran macam tahun lepas.itula yang merunsingkan pak cik sebab tadi pak cik baru je bayar kadarnya sama je.. macam mana pulak boleh lain tu?
  • Assalmualaikum pak cik..kenapa ni pak cik? muka nampak runsing je..
  • Dekat Lembaga Zakat Selangor (LZS) , yang dekat Shah Alam tu.. 
  • Owh itu ke yang merunsingkan pak cik, pak cik bayar zakat fitrah tu di pusat zakat negeri mana ?
  • Owh macamtu ye..fuh lega pak cik dengar, kawan pak cik tu kenapa pulak dye bayar lebih daripada kadar bayaran sepatutnya ye?
  • Patut la..kadar bayaran zakat fitrah 2019 dekat LZS masih kekal dengan harga RM7 tetapi LZS ada jugak buat kempen galakan bayar lebih daripada kadar sepatutnya mengikut harga beras yang dimakan..
  • Kawan pak cik tu mesti salah satu daripada empat negeri ni iaitu negeri Kedah, Perak, Melaka dan Johor kan? Sebab empat negeri ni je yang buat kadar bayaran zakat fitrah 2019 lebih daripada satu kadar..
  • Kawan pak cik tu daripada negeri Kedah..patut la dye kena bayar lebih daripada satu kadar rupanya negeri dye dah tetapkan macamtu ye..
  • Aah, kawan pak cik tu bayar lebih mesti dye makan beras basmathi sebagai makanan harian sebab itula kawan pak cik kena bayar lebih daripada kadar bayaran sepatutnya iaitu RM14..
  • Kadar bayaran lebih daripada satu kadar tu dye ikut harga beras makanan harian kita la kan? 
  • Ok la pak cik saya balik dulu ye..nanti mak saya marah pulak balik lambat..hehe
  • Ok la terima kasih ye teman pak cik tadi..
More Storyboards By nabilanisah
Explore Our Articles and Examples

Business Resources

All Business ArticlesBusiness Templates

Film Resources

Film ResourcesVideo Marketing

Illustrated Guides

BusinessEducation
Try Our Other Websites!

Photos for Class   •   Quick Rubric   •   abcBABYart   •   Storyboard That's TpT Store