Episod 5 ( Cili Merah Ibu )

Episod 5 ( Cili Merah Ibu )
  Copy


More Options: Make a Folding Card




Storyboard Description

This storyboard does not have a description.

Storyboard Text

  • Aiman, tolong  belikan cili kat kedai Ah Seng. 
  • Haa..... ibu nak berapa kilo?
  • Emm... beli dalam 5 kilo je lah Man sebab esok nak buat kenduri.  Beli yang murah-murah je. 
  • Tapi ibu, selalunya yang murah tu diimport dari negara luar. 
  • Takpe, asalkan halal Man.
  • Memang lah halal bu, tapi ibu nak tahu tak? Baru-baru ni Man ada terbaca pasal isu lambakan cili.  
  • Oh yeke, kat mana kamu baca? Kat Facebook ke? Facebook tu bukan boleh percaya sangat pun.  
  • Bukan kat Facebook lah ibu, Man baca kat surat akhbar Utusan Malaysia pasal isu tu. Dah viral dah pun bu.   
  • Ibu tak pernah pun baca pasal isu ni, cuba cerita kat ibu. 
  • Apa yang Man baca...Malaysia dah pun jadi lokasi pembuangan sayur import dari negara Thailand, Vietnam dan China. 
  • Tapi macam mana boleh lambakan cili tu berlaku ?
  • Sebab...lambakan cili dari negara Thailand, Vietnam dan China gagal melepasi piawaian negara lain, tapi Malaysia je yang terima kemasukan cili tu. 
More Storyboards By nishahanina
Explore Our Articles and Examples

Try Our Other Websites!

Photos for Class   •   Quick Rubric   •   abcBABYart   •   Storyboard That's TpT Store