BAB 5 PART 1

BAB 5 PART 1
  Copy


More Options: Make a Folding Card




Storyboard Description

This storyboard does not have a description.

Storyboard Text

  • Meh naik moto sekali , dah alang-alang tu 
  • Eh .. Pak leh, lama tak jumpa , jom pekena kopi dulu ..sembang-sembang
  • Eh, Sef rupanya.. huish betui tu..boleh juga tu
  • Ah nak minum apa Pak leh, saya belanja
  • Uih, tak sempat lagi nak duduk ni.. Hehe..Ok kalau macam tu bagi saya tongkat Ali Kaw
  • Kalau macam tu Pak leh boleh berWaqaf dengan harta tu
  • Saya sihat je ni 
  • Oh, Senang je nak berWaqaf ni Pak leh.. Pak leh cuma perlu buat surat permohonan untuk berWaqaf di Majlis Agama Islam Negeri (MAIN) berserta lampiran salinan hak milik pemilikan harta Waqaf tu
  • Ehm.. Pak leh tak tahu nak buat apa dengan tanah Pak leh tu.. Pak leh dah tua daa
  • Hang apa khabar Sef?
  • Oh Waqaf.. Hmm.. Boleh jugak.. Kamu anak muda mesti tahu cara nak berWaqaf.
  • Lagi satu , nak berWaqaf kene cukup rukun .. Kalau tak , tak jadilah Waqaf Pak leh nanti
  • Pastu nanti Pak leh kene isi borang Waqaf yang disediakan. Lepas tu, MAIN akan uruskan proses perWaqafan itu.
  • Oh yeke , apa dia rukun-rukunnya?
  • Oh macam tu, Okaylaa , kalau macam tu.
  • Rukun Waqaf ada 4 , iaitu mesti ada pewaqaf, harta yang diwaqafkan, penerima waqaf dan paling sekali lafaz Waqaf
  • Oh gitu... baik-baik
  • Lepas tu, Pak leh Waqaf ni ada 2 jenis.. Waqaf khas dan Waqaf Am. Waqaf Khas ialah harta yang diwaqafkan untuk tujuan tertentu. Kalau Waqaf Am pulak adalah harta yang diWaqafkan untuk tujuan kebaikkan Islam tanpa ditentukan tujuan yang khusus
  • Ye betul tu 
  • Oh kalau macam tu, harta yang Pak leh nak Waqaf ni jenis Waqaf Am laa kan sebab Pak leh nak waQaf untuk kebaikkan Islam tanpa tujuan khusus.
Explore Our Articles and Examples

Business Resources

All Business ArticlesBusiness Templates

Film Resources

Film ResourcesVideo Marketing

Illustrated Guides

BusinessEducation
Try Our Other Websites!

Photos for Class   •   Quick Rubric   •   abcBABYart   •   Storyboard That's TpT Store