Contoh Sifat Takbur

Contoh Sifat Takbur

Storyboard Text

  • TAKBURTakbur bermaksud membesarkan diri,atau sombong dan bongkak kerana merasakan dirinya lebih mulia. Orang yang takbur memandang hina dan rendah terhadap orang lain.
  • Contoh-contoh sifat takbur ialah......
  • Contoh pertama
  • Kak tolong bantu saya kak..saya dah tiga hari tak makan...
  • ee....kau ni dah la hina kotor pulak tu! Ade hati kau nak mintak duit aku!
  • Kau tengok pakaian aku ni mahal tau! setakat pakaian murah macam tu aku tak pakai la..
  • hmmm......
  • Contoh kedua
  • Firman Allah dalam surah An-Nahl ayat ke 23 yang bermaksud: sesungguhnya Allah tidak suka kepada orang2 yang sombong takbur.
  • Dalam sabda Rasulullah juga ada mengatakan tentang orang yang sombong, yang bermaksud: "tidak akan masuk syurga orang yang didalam hatinya ada sebesar biji sawi dari sifat sombong."
Over 20 Million Storyboards Created
Storyboard That Family