Leertaak 2

  Copy


More Options: Make a Folding Card




Storyboard Description

This storyboard does not have a description.

Storyboard Text

  • ETHOS
  • PATHOS
  • LOGOS
  • 
  • Ik stop veel energie in het omgaan met leerlingen. Ik vind het van belang om een goede band op te bouwen met mijn leerlingen. Dit doe ik door in de les en buiten de les persoonlijke gesprekken te voeren met mijn leerlingen. Ik heb gemerkt dat andere docenten de moeite niet nemen om meer in contact te komen met hun studenten, maar ik vind dit juist extreem belangrijk. Ik doe dit door vriendelijk en behulpzaam naar mijn studenten toe te treden, omdat ik het belangrijk vind dat de leerling zich gezien en gehoord moet voelen. Mijn schaduwzijde hierbij is dat ik niet iedere leerling even vaak benader, dit kan er toe leiden dat een leerling zich niet gezien voelt door mij. Ik probeer dit te voorkomen door alle leerlingen te betrekken bij het gesprek, maar dit blijkt in de praktijk moeilijk te zijn.
  • Tijdens mijn lessen zorg ik er voor dat ik veel voorbeelden gebruik. Deze voorbeelden maak ik met plaatjes zodat mijn leerlingen de situatie kunnen visualiseren. Ik heb gemerkt dat andere docenten op mijn afdeling geen concrete of gevisualiseerde voorbeelden gebruiken, maar ik vind dit juist erg belangrijk. Dit omdat de leerlingen dan een beeld kunnen vormen bij de geleerde stof. Mijn schaduwkant bij het gebruik van voorbeelden is dat leerlingen alleen mijn voorbeelden gebruiken om de stof te visualiseren. De leerlingen kunnen dan minder snel een eigen beeld vormen van de nieuwe stof.
  • Tijdens en buiten de lessen zorg ik ervoor dat er tijd beschikbaar is voor de leerlingen die de lesstof niet begrijpen. Ik geef op een langzamere manier de uitleg tot de leerlingen het begrijpen.
Explore Our Articles and Examples

Try Our Other Websites!

Photos for Class – Search for School-Safe, Creative Commons Photos (It Even Cites for You!)
Quick Rubric – Easily Make and Share Great-Looking Rubrics
abcBABYart – Create Custom Nursery Art