Filosofie

Filosofie
  Copy


More Options: Make a Folding Card




Storyboard Description

This storyboard does not have a description.

Storyboard Text

  • Vandaag ga ik het onderwerp geluk en mensenrechten introduceren. 
  • Tom (Ik) 
  • Wat is geluk? En is geluk een mensenrecht?
  • Hoe zou het voor andere mensen zijn die misschien geen geluk hebben?
  • De eerste les over het onderwerp mensenrechten en geluk. We kregen een vragen en moesten discussiëren met de rest van klas hoe we er nu over dachten.  
  • Dit is zo raar maar zo speciaal. 
  • Blijf elkaar aankijken, jullie doen het heel goed!
  • De volgende les  hebben we het gehad over wat geluk nou eigenlijk is en of geluk dan een mensenrecht is. We hadden hier een goede discussie over met de klas en kwamen uiteindelijk tot een conclusie. Deze conclusie zou door alle lessen heen veranderen door de nieuwe informatie die we zouden krijgen in de volgende lessen. 
  • Heel interessant jongens! Laten we kijken wat de rest denkt
  • Ik denk dat de grot er zo uitziet. 
  • De les die me heel erg is bijgebleven is waar we het over menselijk leed hadden. We kregen voorbeelden: Grote onderwerpen zoals vluchtelingen maar ook dingen die heel dichtbij zijn zoals een oude vrouw in een trein. Laat je die vrouw dan zitten en wat als je ziet dat niemand opstaat om plaats voor haar te maken? Wat doe je dan? Ik dacht gelijk aan hoeveel geluk wij wel niet hebben dat wij een goed en compleet leven hebben.
  • Groep 5 jullie moeten bij deze stelling met argument voor verdedigen. 
  • Een les die ik mij ook goed herinner is de les dat we elkaar 5 minuten in elkaars ogen moesten kijken. Er wordt gezegd dat het mensen een betere band laat hebben. Ik heb Levin 5 minuten in zijn ogen gekeken en ik moet toegeven dat ik het heel speciaal terwijl ik er niet heel van had verwacht. Op het begin was het heel ongemakkelijk maar hoe langer je bleef kijken hoe meer het echt leek alsof je die gene echt begon te kennen. Ik had het gevoel dat ik me heel open opstelde. 
  • De allegorie van de grot van Plato heeft mij heel erg geinspireerd en aan het denken gezet. Ik vond dit een heel speciaal idee en een beetje raar om me in te beelden. Toen we in de les onze eigen grot mochten tekenen en dat we onze ideeen erover bespraken kreeg ik echt een heel beeld in mijn hoofd. Er zijn mensen die vaak in beelden denken maar dat ik heb ik niet vaak dus daarom was het voor mij wel speciaal om gelijk een beeld te krijgen. 
  • Het leukste van alle Filosofie lessen over deze onderwerpen vond ik het debatteren. We kregen stellingen over mensenrechten, geluk en nog veel meer. We moesten in groepjes debatteren, maar omdat je zelf niet besloot op welke manier het standpunt moest verdegingen moest je jezelf dus soms ook inleven in iets waar je het helemaal niet mee eens was waardoor je dus nieuwe opzichten kreeg. Hierdoor heb ik mezelf letterlijk filosofisch ontwikkeld op datzelfde moment. 
More Storyboards By tomverstraaten
Explore Our Articles and Examples

Try Our Other Websites!

Photos for Class – Search for School-Safe, Creative Commons Photos (It Even Cites for You!)
Quick Rubric – Easily Make and Share Great-Looking Rubrics
abcBABYart – Create Custom Nursery Art