Mert sınıfta çok yaramaz ve söz dinlemez biridir. Bahçede yoklama alınırken yerinde durmaz ve herkesin onu aramasına ve yok yazılmasına sebep olur.
Yoklama alıyorum çocuklar herkes burada mı?
Öğretmenim, Mert yok oyun oynuyordu ona gelmesini söyledik ama bizi dinlemedi.
Mert, arkadaşları onunla konuşurken göz teması kurmaz dikkatli dinlemez ve başka işlerle uğraşır.
Mert sırada ben varım arkama geçmelisin senden önce geldim.
Ali dün maçı izledin mi? Çok iyi oynadılar.
Mert arkadaşımıza empati yapmasını sağlayarak yaptığı yanlışı gösterebiliriz çocuklar.
Arkadaşları ve öğretmen bu durumdan çok şikayetçidir. Bu yüzden Mert’e empati yaptırmak ve ders vermek isterler. Bunun içinde küçük bir plan hazırlarlar.
Öğretmenim, Mert bizi dinlemiyor , biz konuşurken başkasıyla konuşuyor bizi dinlemiyor.
Arkadaşları Mert'e onun yaptığı gibi davranır. Mert konuşurken onunla göz teması kurmaz ve başka şeyler konuşurlar.
Alp, kahve içelim mi sonra da oyun oynarız?
Ali hadi gel bahçeye çıkalım.
Mert arkadaşlarının neden böyle yaptıklarını anlar ve yarın okulda öğretmeniyle konuşup herkesten özür dilemeye karar verir.
Mert sen akıllı çocuksun. Arkadaşlarınla konuşmalı ve onlara karşı yanlış bir şey yaptıysan bunu fark etmeli ve özür dilemelisin
Haklısın Mustafa amca. Sanırım neden böyle yaptıklarını anladım.
Dinlerken; konuşanın yüzüne bakmalıyız, sözünü kesmemeliyiz. Başka işlerle uğraşmamalıyız. Göz teması kurmalıyız. Böylece, olumlu iletişim kurmuş oluruz.
Öğretmenim , ben hatamı anladım sizi ve arkadaşlarımı dinlemediğim ve saygısızca davrandığım için özür dilerim.
Sizi çok iyi anladım. Bir şey anlatırken dinlenmemek çok kötü hissettiriyormuş. Özür dilerim.