Öğretmen sınıf ortamında anlatacak olduğu dil bilgisi konusundan fiiller konusu ile ilgili sınıfta bulunan 10 öğrencinin hepsine görsel materyal (resim, poster vs.) dağıtır.
DERSE GEÇİŞ
Bulaşıkları yıkarken babama yardım ettim.
Yıkamak fiildir. Sen nerelerde fiil kullanıyorsun.
Öğretmen görsel materyalleri geri topladıktan sonra öğrencileri güdülemek için soru cevap etkinliği gerçekleştirir. ''Siz bu konuyu günlük hayatta nasıl kullanıyorsunuz?'' gibi sorular sorarak öğrencilerin dil bilgisi konusunu hayatlarında hangi alanlarda kullandıklarını buldurmaya çalışarak öğrencileri konuya güdülemeye çalışır.
DERSE GEÇİŞ
Sınıfta öğrencilerin verdikleri cevaplar üzerinde düşünülür, tartışılır ve gündelik yaşamları ile fiilleri birlikte kullandıkları alan irdelenerek öğrencilerin konuyu idrak etmesi ve konuya güdülenmeleri hedeflenir.
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME
Derste tartışma etkinliklerinin varlığı ile düzen kurulur. Öğrencilerin birbirleri ile iletişim kurması sağlanarak var olan konu ile ilgili ufuklarının açılması hedeflenir. Örneğin hayatlarının hangi alanlarında fiillerden yararlandıklarını tartışmak öğrencilere dil bilgisi konusu hakkında farkındalık kazandırarak konuyu öğretecektir. Öğretmen öğrencilerden aldığı geribildirimler doğrultusunda dersin işleyişine devam eder.
Öğretmen sınıfta varsa teknolojik aletlerden (projeksiyon, tablet, akıllı tahta) yararlanarak yoksa bir metin çıktısını (fiiller konusu ile ilgili öğrencilerin düzeyine göre bir test örneğin; cümle içindeki fiilleri belirleyin.) bütün öğrencilere dağıtarak dil bilgisi konusunun öğrencilerin kafasına tam olarak oturması için öğrencilerine yazılı bir materyal verir.
Öğretmen, derste öğrenilen fiil kural ve kavramlarının dış dünyaya nasıl aktarıldığını görmek için öğrencilerine ödevler verebilir. Örneğin anneleri evde yemek yaparken ona yemek ile ilgili sorular sorabilir, ses kaydına alabilir ve bu konuşma esnasında kullanılan fiil, fiilimsi ve isimleri ya da dil bilgisi kurallarını not alarak bir sonraki derste bu bilgileri sınıfta paylaşarak öğretmenin bir değerlendirmeye varmasını kolaylaştırabilir.