Questions About Remote Learning? Click Here

123
Updated: 9/15/2020
123
This storyboard was created with StoryboardThat.com

Storyboard Description

kkaa

Storyboard Text

  • 1. Saya kurang pahamlah mengenai faktor pembentukan Malaysia yang cikgu ajar semalam. Sarah, awak paham tak ?
  • Faktor-faktor Pembentukan Malaysia
  • 4. Wah cepatnya awak dah jumpa buku Jason!
  • 6. Hehe.Buku dah ada, marilah kita cari info sama-sama
  • Terbahagi kepada tiga bahagian:
  • 2. Hmm minta maaf Kumala. saya pun kurang faham. Saya bercadang untuk mencari lebih banyak info mengenai topik itu di perpustakaan.
  • 1- Politik 2- Ekonomi 3- Sosial
  • 3. Saya pun nak ke perpustakaan juga lah. Saya cinta kan negara saya, jadi saya kenalah tahu sejarah tanah air saya
  • 5. Awak macam tak kenal dia ni, Sarah.. Endy kan ulat buku. Jadi dia dah hafal selok-belok perpustakaan ni
  • Setelah hampir setengah jam, mereka pun menemui maklumat yang diingini.
  • Mewujudkan keseimbangan kaum dan perpaduan
  • Mengelakkan ancaman dan pengaruh komunis
  • Menjaga kepentingan hak kaum Bumiputera
  • Mempercepatkan kemerdekaan bagi Sabah, Sarawak, Brunei dan Singapura
  • POLITIK 
  • EKONOMI Memajukan ekonomi serantau untuk kepentingan negara dan rakyat negeri-negeri anggota
  • SOSIAL Memajukan ekonomi serantau untuk kepentingan negara dan rakyat negeri-negeri anggota
Over 14 Million Storyboards Created
Storyboard That Family