Jum Shopping Barang Raya

Jum Shopping Barang Raya
  Copy


More Options: Make a Folding Card




Storyboard Description

This storyboard does not have a description.

Storyboard Text

  • Baik mama.
  • Mama... Akak nak keluar kejap boleh? Nak pergi beli barang buat biskut raya dengan Ana.
  • Boleh... Hati-hati ye.
  • Tak apa Nia. Kejap je pun tadi. Jadi, sekarang kita nak pergi mana dulu?
  • Kedai baru tu eyy? Ok jom.
  • Kita pergi kedai "Mama Bakery" dekat depan dulu tu nak?
  • Maaf lambat ye, Ana. Saya kena minta kebenaran daripada mama dulu tadi.
  • Eh Nas, ini kedai awak ke?
  • Selamat datang!
  • Tak sangka ye kita jumpa kat sini. Kalau macam tu, kami pergi cari barang dulu. Kejap lagi kita borak ye. Jom Nia.
  • Yup. Korang berdua ke, Nia? Ana?
  • 10 minit kemudian...
  • Eh... Kalau terjadi apa-apa dekat pelanggan lain macam mana? Nanti awak yang susah.
  • Nas! Nas! Tengok ni. Coklat ni lagi dua hari dah nak expired.
  • Ala...lagi dua hari kot. Tak ada apala...
  • Dahtu? Takkan saya nak buang macam tu je. Rugi-rugi...
  • Mana boleh macam tu... Awak mesti ikut konsep dari segi Islam jugak... Awak sebagai peniaga sepatutnya jujur, amanah, baik, bertanggungjawab. Bertanggungjawab terhadap semua barang-barang ni barulah pelanggan boleh percaya dekat awak.
  • Ha... Ini mesti sebab amalkan konsep ekonomi konvensional je kan... Nak mudah dan nak untung je tahu...
  • Okay, okay... Saya janji tak buat lagi ye. Saya akan tukar semua barang-barang yang dah nak expired dan saya janji akan sentiasa update tentang tarikh luput setiap barang.
  • Err...
  • Ha... Kan bagus macam tu. Hahaha
  • Eh, dia ni. Sibuk je. Okla. Berapa ye semua ni Nas?
  • Terima kasih ye, Nas. Kami pergi dulu.
  • Hahaha. Semuanya RM80.
  • Sama-sama. Saya jual ye. Terima kasih jugak unuk peringatan tadi.
More Storyboards By nzfadzilah
Explore Our Articles and Examples

Try Our Other Websites!

Photos for Class   •   Quick Rubric   •   abcBABYart   •   Storyboard That's TpT Store