Sasniedzamie rezultāti:- Klausās tekstu, nosauc tajā darbojošās personas, atstāsta notikumus, izdomā teksta turpinājumu;- Stāsta par atšķirīgās diennakts daļās un gadalaikos novērotajām pārmaiņām dabā un laikapstākļiem;- Izsaka pieņēmumu par skaitu attēlos un priekšmetu kopās un skaitot to pārbauda;- Izspēlē pašu izdomātu vai literārā darba sižetu.
. .
Melnītis un Raibulis3. vecumposmsEva Briģe, Anna Patrīcija Karele
Lielā ideja: valoda palīdz sazināties savā starpā, uzzināt un nodot informāciju
Reiz kādā lielā piepilsētas mājā dzīvoja divi draugi.1
.
Tas esmu es- melns kaķis ar gaišu vēderiņu. Mani sauc Melnītis. Mans draugs ir trīskrāsains ķepainis. Viņa vārds ir Raibulis. Un kā sauc tevi?
2
Ik dienu rotaļāties mājas pagalmā kļuva garlaicīgi. Nolēmām doties pārgājienā ārpus mājām. 3
Ceļam mēs kārtojam mugursomu. Iekšā liekam divus ābolus, vienu ūdens pudeli un astoņas zivis. Mums ļoti garšo zivis.4
Esam gatavi doties ceļā. Diena ir saulaina un silta. Lielisks laiks pārgājienam!5
Pa ceļam sastapām trīs putniņus un vienu vardīti. Visi mūs ar prieku sveicināja. Cik visi ir draudzīgi!6
Gājām, līdz nonācām pie upes. Iepriekš bijām to redzējuši tikai saimnieces rādītajās bildēs.7
Upe tecēja strauji. Mums ar Raibuli nepatīk samērcēt savus kažociņus. Par laimi garām peldēja divas laipnas zivtiņas. Tās mums palīdzēja atrast tiltu pāri upei.
8
Tilts mūs ieveda mežā. Tik daudz koku mums apkārt! Un, kas tad tas?Sēnes! Salasīsim, lai mājās tās pagatavotu!9
Apsēdāmies, lai atpūstos. Pēkšņi krūmos izdzirdējām čaukstoņu. Ai! Kas tur varētu būt?10
. .
No krūma izlīda lapsa. Viltniece nebija priecīga, ka esam paņēmuši viņas sargātās sēnes. Lapsai atvainojāmies, atdevām sēnes un aši devāmies tālāk.
. .
11
Ārā satumsa. Raibulis saprata, ka ir pienācis laiks doties mājās. Pirms atsākām ceļu, iestiprinājāmies, katrs apēdot 2 zivis.12
Ceļš mājup bija viegls un ātrs. Zvaigžņu un mēness gaisma mums rādīja ceļu.13
Esam atpakaļ mājās. Pavisam nogurām no pārgājiena. Iekārtojāmies savās gultiņās un sakām tev- arlabunakti!14