Search
  • Search
  • My Storyboards

„Dzień świadomości dysleksji”

Create a Storyboard
Copy this Storyboard
„Dzień świadomości dysleksji”
Storyboard That

Create your own Storyboard

Try it for Free!

Create your own Storyboard

Try it for Free!

Storyboard Text

  • Aleks i jej dysleksja
  • Aleks
  • Bo
  • Ma 2 lata. Lubi odpoczywać i jeść.
  • Ma 11 lat. W wolnym czasie gra na komputerze. Lubi siatkówkę, uczy się gry na gitarze.
  • Ma 11 lat. Interesuje się zwierzętami. Lubi spacery ze swoim psem. W wolnym czasie maluje.
  • Filip
  • .
  • Na napisanie sprawdzianu macie 25 minut. Aleks ma 35.
  • Jak to?
  • .
  • Jak poszedł ci sprawdzian z polskiego?
  • Nie wiem. Ciężko powiedzieć.
  • A dlaczego miałaś więcej czasu na napisanie sprawdzianu?
  • Bo mam dysleksję.
  • Słyszałem kiedyś o tym, ale nigdy nie mieliśmy nikogo z dysleksją w klasie. Co to jest?
  • To znaczy, że mam trudności w nauce.
  • Czyli?
  • Wolniej czytam, często robię błędy w pisaniu i ich nie zauważam. Czasami wolniej pracuję, muszę się dłużej zastanowić.
  • Aha. Teraz rozumiem, dlaczego miałaś więcej czasu na napisanie sprawdzianu. W którą stronę idziesz?
  • W lewo, nie… w prawo? Chyba w prawo.
  • O, to tak jak ja.
  • Już myślałem, że nie przyjdziesz.
  • Spójrz na zegarek.
  • Długo czekasz?
  • Obok mojego domu jest boisko do siatkówki. Chcesz pójść zagrać?
  • Bo?
  • Nie, nie lubię siatkówki. W ogóle nie lubię sportu. Poza tym po szkole zawsze wychodzę z Bo na spacer.
  • A o której mieliśmy się spotkać?
  • O 15:00.
  • To mój pies. Chcesz go poznać? Możesz iść ze mną.
  • Ok. Muszę tylko zostawić plecak w domu. Spotkamy się w parku za pół godziny?
  • Bardzo fajny. Jak długo go masz?
  • Ups, przepraszam. Mam z tym czasem problem. Zobacz, to jest Bo, mój pies.
  • Dobrze. Do zobaczenia.
  • Do zobaczenia.
  • Od kiedy był malutki, a teraz ma już 2 lata. Bardzo lubię psy. W przyszłości chciałabym im pomagać, być wolontariuszką w schronisku.
  • Gdzie ta Aleks?
  • A chodzisz na jakieś zajęcia dodatkowe?
  • 10 minut później
  • W sobotę chodzę na zajęcia plastyczne.
  • A co zwykle robisz po szkole? Wychodzisz tylko z Bo na spacery? Ja po szkole gram na kompie i uczę się gry na gitarze.
  • W tygodniu nie mam dodatkowych zajęć, bo dużo czasu zajmuje mi odrabianie pracy domowej, czytanie lektur i nauka.
  • Ja bardzo lubię czytać książki. Mogę ci czytać na głos, jeśli ci to pomoże.
  • Dobry pomysł.
  • 20 minut później
  • Zobacz. Bo już chyba się zmęczył. Wracamy.
  • To pa. Do zobaczenia w szkole.
  • Do jutra!
  • Aleks ma zdiagnozowaną dysleksję. Ma trudności w czytaniu – czyta wolniej, dużo czasu zajmuje jej przeczytanie lektury. Nie zawsze rozumie, co czyta. Pomimo znajomości zasad pisowni, osoby z dysleksją często mają problemy z poprawnym zapisem wyrazów. Aleks mówi o tym, że popełnia błędy w pisaniu, których nie zauważa.Niektóre objawy nie muszą, ale mogą wystąpić u osoby z dysleksją. U Aleks można zauważyć trudności z organizacją i planowaniem czasu – spóźnia się na umówione spotkanie z Filipem. Aleks ma również trudności z odróżnianiem prawej i lewej strony. Kiedy Filip pyta, w którą stronę idzie, Aleks musi się dłużej zastanowić.Występowanie i nasilenie objawów może różnić się u innych osób z dysleksją. Do każdej osoby należy podejść indywidualnie. Postawienie diagnozy jest rolą specjalistów. Nie należy diagnozować się samemu.
  • Dysleksja rozwojowa to zaburzenie czytania i pisania, w którym można wyróżnić takie formy trudności jak:Dysleksja – specyficzne trudności w nauce czytania, którym często towarzyszą trudności w pisaniu;Dysortografia – specyficzne trudności w komunikowaniu się za pomocą pisma, szczególnie z opanowaniem poprawnej pisowni;Dysgrafia – trudności w opanowaniu właściwego poziomu graficznego pisma.
  • Definicje
  • Jeśli zauważyli Państwo u swojego dziecka objawy dysleksji, można skonsultować je z pedagogiem szkolnym lub terapeutą pedagogicznym.Terapeuta pedagogiczny jest osobą, która może przeprowadzić wstępne rozpoznanie dysleksji.Gdzie można zgłosić się na diagnozę w kierunku dysleksji? Do publicznej lub prywatnej poradni psychologiczno-pedagogicznej.Diagnoza dysleksji nie jest etykietką. Dzięki niej osoba z dysleksją może otrzymać pomoc, dzięki której będzie jej łatwiej funkcjonować.
  • Badania nad zdolnościami osób z dysleksją wskazują, że dysleksja to nie tylko trudności, ale wyjątkowy sposób percepcji świata. Osoby z dysleksją częściej posiadają potencjał twórczy, a ich myślenie jest kreatywne i nieschematyczne.
Over 30 Million Storyboards Created