Okres późnej dorosłości, komunikacja osoby z chorobą Alzheimera, m.in.: wspieranie się komunikacją niewerbalną, gł. gestami; omówienia jako realizacje zastępcze; wskazywanie i posługiwanie się zaimkami zamiast konkretnymi nazwami; podpowiedzi fonemiczne z powodu deficytu fonologicznego, nie są skuteczne i mogą prowokować neologizmy i inne zniekształcenia.
Gdzie jest ten.. yyy, ten... ten tutaj?
Co takiego, tato?
Ten taki, tutaj, yyy, okrągły taki, no, ten do kotletów.
Paaa-?
Bibliografia: Domagała, A. (2019). Rozpad sprawności leksykalnych u pacjenta z otępie-niem umiarkowanym w chorobie Alzheimera a możliwości komunikowania się z otocze-niem. Logopaedica Lodziensia, Nr 3. DOI: 10.18778/2544-7238.03.04Kluj-Kozłowska, K. i.in. (2020). Progresja zaburzeń językowych i poznawczych u pacjen-tów z wariantem logopenicznym afazji pierwotnej postępującej–seria przypadków.Aktualności Neurologiczne, 20 (3), p. 125–135. DOI: 10.15557/AN.2020.0016Autorka: Małgorzata Kowalska, Psychologia, I rok, IOS, NST, C5
Paletnia!
Patelnia, już wyjmuję. Zjemy jajecznicę.
Over 30 Million Storyboards Created
No Downloads, No Credit Card, and No Login Needed to Try!