UBD Begrijpen Per lesplan en voorbeeld van het ontwerptraject 1: identificeer gewenste resultaten of uitkomst
Storyboard Text
Fase 1: IDENTIFICEER GEWENSTE RESULTATEN OF UITKOMSTEN
VASTSTELLING VAN DOELSTELLINGEN
Mijn studenten zullen _____ kennen en ik zal weten dat zij het begrijpen omdat zij in staat zullen zijn _____.
workshop: Een slim doel schrijven!
BOUW BEGRIP
Als ik verwacht dat mijn studenten X leren, moeten ze eerst A, B, C en D kennen!
ESSENTIËLE VRAGEN
Wat zou _____ zijn zonder _____? Hoe kun je _____ doen met _____? Hoe kunnen we _____ zijn?
EINDE RESULTAAT NA EENHEID
Aan het einde van mijn unit zouden mijn studenten ______ moeten kunnen. Ze moeten ook het verschil weten tussen _____ en _____. Ten slotte moeten ze _____ beheersen.
Vandaag doen: Kun jij _____ achterhalen?
NA EINDE VAN EENHEID
Studenten moeten in staat zijn om A, B, C en D te doen, en te bewijzen dat ze X kunnen doen door me te laten zien dat ze __________________ kunnen.